Empty cicada shells attached to a tree,
a symbol of freedom and transformation. mig / Caparazones de cigarra vacíos y pegados a un árbol, un símbolo de libertad y transformación. mig
by Magdalena I. García
He excluded her from the family,
but she claimed her rightful place.
He refused her the gift of healing,
but she affirmed her right to well-being.
He called her a lower creature,
but she knew her proper name.
but she claimed her rightful place.
He refused her the gift of healing,
but she affirmed her right to well-being.
He called her a lower creature,
but she knew her proper name.
And that day
his partiality was exposed
and his prejudice revealed
alongside his own ancestry.
And that day
his eyes were opened
and his vision expanded
beyond his own lineage.
And that day
his ideology was challenged
and his theology updated
despite his own heritage.
And that day,
his indifference was cured
and his apathy ended
following his own tradition.
his partiality was exposed
and his prejudice revealed
alongside his own ancestry.
And that day
his eyes were opened
and his vision expanded
beyond his own lineage.
And that day
his ideology was challenged
and his theology updated
despite his own heritage.
And that day,
his indifference was cured
and his apathy ended
following his own tradition.
That day
the unclean spirit was expelled
and they both became demon free:
Jesus and the little girl!
the unclean spirit was expelled
and they both became demon free:
Jesus and the little girl!
And since that day
this Gentile woman speaks to us from the Gospel pages
inviting us to claim, affirm, and know
that we too are God's children
and our offspring deserve a blessing.
And since that day
Jesus’ voice comes to us across the ages
inviting us to listen, care, and respond
because we too are agents and messengers of God
and our bondage clamors for releasing.
this Gentile woman speaks to us from the Gospel pages
inviting us to claim, affirm, and know
that we too are God's children
and our offspring deserve a blessing.
And since that day
Jesus’ voice comes to us across the ages
inviting us to listen, care, and respond
because we too are agents and messengers of God
and our bondage clamors for releasing.
Forgive us, Approaching God,
for denying hospitality to the foreigners.
Forgive us, Healing God,
for denying resources to the marginalized.
Forgive us, Reverent God,
for denying respect to people of another race and creed.
for denying hospitality to the foreigners.
Forgive us, Healing God,
for denying resources to the marginalized.
Forgive us, Reverent God,
for denying respect to people of another race and creed.
Help us, Vigilant God,
to heed the voice of the dispossessed,
and to remember that our own healing
is bound up with the relief of their distress.
to heed the voice of the dispossessed,
and to remember that our own healing
is bound up with the relief of their distress.
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Publicada originalmente 9/1/15 por el blog de la revista Presbyterians Today magazine blog: Reimagining the church
“Libres de demonios”
Una reflexión y confesión basada en Marcos 7:24–30Publicada originalmente 9/1/15 por el blog de la revista Presbyterians Today magazine blog: Reimagining the church
por Magdalena I. García
Él la
excluyó de la familia,
pero ella reclamó su legítimo lugar.
Él le negó el don de la sanidad,
pero ella afirmó su derecho al bienestar.
Él la llamó una criatura inferior,
pero ella sabía su nombre propio.
pero ella reclamó su legítimo lugar.
Él le negó el don de la sanidad,
pero ella afirmó su derecho al bienestar.
Él la llamó una criatura inferior,
pero ella sabía su nombre propio.
Y aquel día
su parcialidad quedó expuesta
y su prejuicio revelado
junto con su propio ancestro.
Y aquel día
sus ojos fueron abiertos
y su visión expandida
más allá de su propio linaje.
Y aquel día
su ideología fue retada
y su teología actualizada
a pesar de su propia herencia.
Y aquel día
su indiferencia fue curada
y su apatía eliminada
siguiendo su propia tradición.
su parcialidad quedó expuesta
y su prejuicio revelado
junto con su propio ancestro.
Y aquel día
sus ojos fueron abiertos
y su visión expandida
más allá de su propio linaje.
Y aquel día
su ideología fue retada
y su teología actualizada
a pesar de su propia herencia.
Y aquel día
su indiferencia fue curada
y su apatía eliminada
siguiendo su propia tradición.
Aquel día
el espíritu inmundo fue expulsado
y ambos quedaron libres de demonios:
Jesús y la pequeña hija.
el espíritu inmundo fue expulsado
y ambos quedaron libres de demonios:
Jesús y la pequeña hija.
Y desde
aquel día
esta mujer gentil nos habla desde las páginas del evangelio
y nos invita a reclamar, afirmar y saber
que nosotros también somos hijos, hijas e hijes de Dios
y nuestra descendencia merece una bendición.
Y desde aquel día
la voz de Jesús nos llama a través de las edades,
y nos invita a escuchar, cuidar y responder
porque nosotros también somos agentes y mensajeros de Dios
y nuestro cautiverio clama por liberación.
esta mujer gentil nos habla desde las páginas del evangelio
y nos invita a reclamar, afirmar y saber
que nosotros también somos hijos, hijas e hijes de Dios
y nuestra descendencia merece una bendición.
Y desde aquel día
la voz de Jesús nos llama a través de las edades,
y nos invita a escuchar, cuidar y responder
porque nosotros también somos agentes y mensajeros de Dios
y nuestro cautiverio clama por liberación.
Perdónanos,
Dios Aproximador,
por negarle la hospitalidad a los extranjeros.
Perdónanos, Dios Sanador,
por negarle los recursos a los marginados.
Perdónanos, Dios Reverente,
por negarle el respeto a la gente de otra raza y credo.
por negarle la hospitalidad a los extranjeros.
Perdónanos, Dios Sanador,
por negarle los recursos a los marginados.
Perdónanos, Dios Reverente,
por negarle el respeto a la gente de otra raza y credo.
Ayúdanos, Dios
Vigilante,
a prestar atención a la voz de los desposeídos
y a recordar que nuestra propia sanidad
está vinculada al alivio de su aflicción.
a prestar atención a la voz de los desposeídos
y a recordar que nuestra propia sanidad
está vinculada al alivio de su aflicción.
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EDITORIAL NOTE: This poem speaks of the humanity of Jesus Christ, which we as Presbyterians embrace as full in our incarnate Savior. It might seem odd, perhaps even wrong, to speak of bias in Jesus. And yet we hold Jesus' full humanity (and the cultural baggage that came with it) in mysterious tension with his full divinity and perfection. // NOTA EDITORIAL: Este poema habla de la humanidad de Jesucristo, a quien el pueblo presbiteriano abraza como nuestro Salvador encarnado. Puede parecer raro, o quizás hasta errado, hablar de los prejuicios de Jesús. Y, sin embargo, mantenemos la humanidad plena de Jesús (y el bagaje cultural que la acompaña) en tensión con su plena divinidad y perfección.
EDITORIAL NOTE: This poem speaks of the humanity of Jesus Christ, which we as Presbyterians embrace as full in our incarnate Savior. It might seem odd, perhaps even wrong, to speak of bias in Jesus. And yet we hold Jesus' full humanity (and the cultural baggage that came with it) in mysterious tension with his full divinity and perfection. // NOTA EDITORIAL: Este poema habla de la humanidad de Jesucristo, a quien el pueblo presbiteriano abraza como nuestro Salvador encarnado. Puede parecer raro, o quizás hasta errado, hablar de los prejuicios de Jesús. Y, sin embargo, mantenemos la humanidad plena de Jesús (y el bagaje cultural que la acompaña) en tensión con su plena divinidad y perfección.
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