First Sunday in Lent
A resource for Sunday’s liturgy based on Deuteronomy 26:5b-10
First published on 02/11/16 by PresbyteriansToday magazine blog: One Church, Many Voices
Sunrise over a field in southwest Miami, where some of my relatives live and work. mig / Amanecer sobre un campo en el suroeste de Miami, donde viven y trabajan algunos de mis familiares. mig
by Magdalena I. García
they moved around from place to place
following routes that provided pasture:
our ancestors were nomads
without a land of their own
they settled in Egypt to escape a famine
brought on by an extensive drought:
our ancestors were resident aliens
without a land of their own
they were few at first but quickly
multiplied
and became the backbone of the work
force:
our ancestors were slaves
without a land of their own
they left Egypt fleeing violence and
death
and wandered in the desert for forty
years:
our ancestors were refugees
without a land of their own
they entered Canaan led by God’s hand
and settled there among other native
peoples:
our ancestors were immigrants
without a land of their own
these episodes, whether fiction or
truth,
are part of the narrative that shapes
our identity
as people of the Judeo-Christian
tradition
and we must recite them often
lest we forget
to be hospitable towards all who wander
today
abroad or in our midst
without a land of their own
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Primer Domingo de Cuaresma
“Para que no olvidemos”
Un recurso para la liturgia
dominical basado en Deuteronomio 26:5b-10
Publicado
originalmente el 02/11/16 por el blog de la revista Presbyterians Today: OneChurch, Many Voices
por
Magdalena I. García
se trasladaron de un lugar a otro
siguiendo las rutas que proveían pasto:
nuestros antepasados fueron nómadas
sin tierra propia
se asentaron en Egipto para escapar de
la hambruna
ocasionada por una extensa sequía:
nuestros antepasados fueron extranjeros
residentes
sin tierra propia
fueron pocos al principio para rápido se
multiplicaron
y se convirtieron en la espina dorsal de
la fuerza laboral:
nuestros antepasados fueron esclavos
sin tierra propia
salieron de Egipto huyendo de la
violencia y la muerte
y vagaron por el desierto durante
cuarenta años:
nuestros antepasados fueron refugiados
sin tierra propia
entraron a Canaán liderados por la mano
de Dios
y se asentaron allí entre otros pueblos
nativos:
nuestros antepasados fueron inmigrantes
sin tierra propia
estos episodios, ya sean ficción o
realidad,
son parte de la narrativa que moldea
nuestra identidad
como pueblo de la tradición
judeocristiana
y debemos recitarlos a menudo
para que no olvidemos
ofrecer hospitalidad a quienes deambulan
hoy día
en el extranjero o en medio nuestro
sin tierra propia
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© Magdalena I. Garcia
© Magdalena I. Garcia
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