Sunday, April 19, 2009

"Show Me the Marks"

An Easter Reflection based on John 20:24-25 and Acts 4:32-35

A budding tree in Edgebrook neighborhood, Chicago. mig
Un árbol retoña en el barrio de Edgebrook, Chicago. mig

By Magdalena I. García

bones displaced
shiny scars
my arm bears the marks of childhood injuries

brownish spots
premature wrinkles
my skin bears the marks of multiple sunburns

crooked toes
hardened calluses
my feet bear the marks of orthopedic surgery

botched up skin
nodular densities
my breast bears the marks of an exploratory biopsy

dried up tears
fossilized memories
my soul bears the marks of countless losses

but the Thomases of today
could care less about these scars
they don’t want to see
the marks of the nails
nor the piercing of the side
rather they come looking
for indicators of grace:
common purpose
shared possessions
satisfied needs
genuine welcome

when the Thomases of our world
come and knock on my door
may they find plentiful evidence
of the Risen Christ in store

%%%

“Muéstrame las Marcas”

Una Reflexión de Pascua basada en Juan 20:24-25 y Hechos 4:32-35

Por Magdalena I. García

huesos dislocados
cicatrices brillosas
mi brazo lleva las marcas de lesiones infantiles

manchas carmelitosas
arrugas prematuras
mi piel lleva las marcas de múltiples quemaduras

dedos torcidos
callos endurecidos
mis pies llevan la marca de cirugías ortopédicas

piel estropeada
densidades nodulares
mi seno lleva la marca de una biopsia exploratoria

lágrimas secas
memorias fosilizadas
mi alma lleva la marca de incontables pérdidas

pero a los Tomases de hoy
no les importan estas cicatrices
ellos y ellas no quieren ver
las marcas de los clavos
ni la perforación del costado
más bien vienen buscando
indicadores de gracia:
propósito común
posesiones compartidas
necesidades satisfechas
bienvenida genuina

cuando los Tomases de nuestro mundo
vengan y toquen a mi puerta
ojalá encuentren abundante evidencia
del Cristo Resucitado en oferta

%%%

No comments:

Post a Comment